Gym-Bastun

Bastade efter träningen idag, och när jag satt där i lugnan ro och varvade ner så kommer det in en äldre kvinna och stör min frid. Hon liksom stormar in med sin fyrkantiga korta kropp och dunsar ner på nedersta bänken. Vit som snö är hon och sitter där i ungefär 23 sekunder innan hon nästan studsar upp och börjar torka av sig vattnet på sig snygga kropp. Hon beter sig som om hon är själv och torkar sig både här och där och melonerna hoppar upp och ner under hela tiden. När hon är klar och torr avslutar hon med att böja sig fram och göra en "tuban" av sin mörklila 30 gånger 40 cm handduk (som passar utmärkt till hennes hudtyp) slänger bakhuvudet och klampar ut med väldigt bestämda steg.

Allt som allt tar detta nog 5 minuter och jag sitter kvar efteråt och andas och känner lugnet efter stormen.


By the way, jag kom in på Personalvetarprogrammet och har nu bara 7 veckor kvar på jobbet innan jag äntligen ska börja plugga igen! weeeeeiiiii

En veckas semester innan bara som avslutning på 7 månaders anställning.

Puss Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0