Lördag!

Dagen började härligt med sol för sörsta gången på evigheter i denna staden...så på med linne och de vita skorna för nu ska vi inta Liseberg!  Väl där mötte vi upp mamma, mina syskon och Jonte saras Boy. Samtidigt kom Tobbe och Sara, Markan och Theres (kompisar hemifrån) in och vi blev ett himla gäng! Så efter att alla ha inköpt varsitt åkband bar det av, nu ska här åkas! Trodde vi...alla 150 000 U2-fans med familjer var där samtidigt så det var ju inte en kö under 30 minuter! Jaja vi han prata o umgås i köerna iaf...

Vi stannade tills klockan blev runt 7 och vi var lite lagom snurriga och hoptryckta av alla karuseller...hela hm...6/7 stycken tror ja vi hann med.=)  Otroligt...  Förresten så måste jag säga att jag åkte Uppsvinget och jag har aldrig varit med om något värre!!!!   Vilken hatisk sadist kom på att sätta den utför ett stup?  herregud=) Mamma och jag hade fruktansvärt kul i Jukeboxen och många kort togs i den 45 minuters kön till Balder. Vi spelade mycket och jag vann en lite larv vid morotskastning och baldertåget vann jag med! Jennie och Jonte vann i basket och sara kastade ringar på flaskor, (starkt jobbat sara) ! Efter Flumride och Kållorado var jag helt plaskblöt från topp till tå men det gjorde inget då jag äntligen kände att solen torkade mig!
            
      
          





mys i pariserhjulet




Jag bytte om och hade enorm energi och stack ut och sprang en runda, sååå skönt för det var längesen jag hade tid att träna nu.

Sen efter att vi ätit tänkte jag åka ner till Rickard, Ki och Oscar som satt på en kulle nånstans vid Ullevi och kollade på U2s konsert. Men efter att ha vandrat i evigheter fram och tillbaka och inte sett röken av nån j****a Bjurfors-skylt och hamnat borta vid Liseberg igen gav jag upp, arg som ett bi eftersom min hjärna inte programmerat in en funktion som kallas att "Hitta rätt" än....Väl hemma igen hörde jag fortfarande lite av konserten och när jag satt utanför min port och väntade på Axel. Jag hörde att de spelade One love...Jag tror alla inne på Ullevi har haft en super kväll både igår och idag. Nästa helg är det jag som står där inne och lyssnar till Madonna och jag ser fram emot det istället nu.

Så efter en i genomsnitt helt fantastisk dag med sol, familj, vänner och träning så ser jag nu bara fram emot att snart få lägga mig och vila mina ansträngda fötter hela natten..

Hörs snart!  Carpe Diem

Kommentarer
Postat av: sandra

jag vill med till liseberg!

2009-08-02 @ 20:48:11
URL: http://sandrewja.blogg.se/
Postat av: sarah i växeln

wieee du vågade upswinget =) wieeeee

2009-08-03 @ 09:02:20
URL: http://skristiansen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0